finnsat

Sisäinen viestintä on monessa organisaatiossa iso haaste, ja sen merkitys on lisäksi entisestään korostunut poikkeusaikoina. iDiD-infonäytön avulla voi helposti rakentaa avoimuutta ja vuorovaikutteisuutta suoraan kahvi- ja taukotiloihin.

Sisäisellä viestinnällä on työyhteisössä erittäin suuri merkitys – onnistuessaan se vahvistaa organisaatiota ja tukee kasvua, huonosti hoidettuna taas voi saada aikaan vahinkoa. Avoimuus ja vuorovaikuttaminen ovat keskiössä nyt ja tulevaisuudessa.

Henkilöstön tiedottaminen hoituu organisaatiossa usein sähköpostin ja intranetin avulla. Ne ovat hyviä viestintäkanavia, mutta vaativat käyttäjän omaa aktiivisuutta ja kiinnostusta aiheeseen. Ne eivät siten yksinään täytä onnistuneen viestinnän kriteereitä.

Miten sisäisen viestinnän toteuttamisessa voi onnistua nykyajan informaatiotulvassa? Miten tuoda organisaation päämäärä ja arvot näkyväksi, muistuttaa ja osallistaa, reagoida nopeasti ja visualisoida tieto helposti omaksuttavaksi?

iDiD-infonäytöllä reaaliaikaista viestintää yhdellä vilkaisulla

Ratkaisu sisäisen viestinnän haasteisiin on yksinkertainen. iDiD-infonäytöt tuovat niin tärkeät kuin kevyemmätkin sisällöt näkyväksi osaksi organisaation työpäivää. Viestin huomiointi ei vaadi vastaanottajalta suurta ponnistelua. Siten esimerkiksi tuotanto-, kahvi- ja taukotilat ovat oivallisia tiloja rakentaa näyttösisältöjen kautta avoimuutta ja vuorovaikutteisuutta. Infonäytöt tarjoavat informaation jakamiseen visuaalisen ja tehokkaan kanavan.

Kaikki organisaation käytössä olevat viestintäkanavat voidaan infonäytössä yhdistää yhdeksi näkymäksi kaikkien nähtäville. Sisältöä voi luoda käyttäen monipuolisesti eri elementtejä kuten tekstejä, grafiikkaa, kuvia tai videoita. Näiden lisäksi tietoa voi tuoda suoraan organisaation eri tietolähteistä kuten SharePoint, Power BI, Wilma tai sosiaalisen median kanavat. 

Helppoa sisällönhalllintaa

Näyttöjen toistinkoneet varustetaan toistinohjelmistolla, joka noutaa sisällöt palvelimelta ja huolehtii niiden esittämisestä näytöllä. Esityssisällön hallinta tapahtuu verkkoselaimella hallintapalvelun avulla.

Esityssisältöjen tekemiseen ei tarvita erillisten ohjelmistojen asentamista. Ohjelmiston käyttö on mahdollista myös matkapuhelimen selaimella tai mobiililla tablettitietokoneella. Kaikkein tehokkain lopputulos saadaan aikaan silloin, kun mahdollisimman moni organisaation jäsen tuottaa infonäytölle sisältöä. Uusia iDiD-käyttäjiä koulutetaankin viikoittain.

Leppäkoski Group Oy iDiD-infonäytön käyttäjänä – yritysarvoista viikonlopputoivotuksiin

Energia-alan konserni Leppäkoski Group Oy on käyttänyt iDiDia jo yli viisi vuotta. Leppäkoskella on kaikissa toimipisteissään infonäyttö, johon luodaan iDiDilla sisältöä. Suurin osa sisällöistä on sama kaikille, mutta näytöltä löytyy myös paikkakuntakohtaisesti vaihtuvaa tietoa.

iDiD infonäyttöjärjestelmää käyttää Leppäkoskella viestintäkoordinaattori Essi Keskitalo.

”Infonäytöiltä löytyy henkilöstölle tiedotettavaa sisältöä. Kerromme esimerkiksi yrityksen ajankohtaisista uutisista ja käynnissä olevissa kampanjoista. Osa sisällöstä pysyy vakiona, kuten yrityksen arvot tai työterveyden yhteystiedot, kun taas osa sisällöstä päivittyy säännöllisesti tai tarvittaessa. Lisäksi meillä on sisältöä, jonka nostamme näkyviin aina tarvittaessa. Tästä esimerkkinä sähkönjakeluhäiriötilanteissa näytettävä häiriökartta.

Päivitämme infonäytöille myös muuta henkilöstölle hyödyllistä sisältöä, kuten lounaslistat, sekä piristystä arkeen tuovaa sisältöä, kuten maanantaiset Positiivareiden ajatukset tai perjantain viikonlopputoivotukset hauskan kuvan kera.”

iDiD-infonäyttö
iDiD-infonäytössä näkyy sekä yrityksen yhteistä että toimipaikkakohtaista sisältöä


iDiD-integraatiot ja HTML-elementit monipuolistavat

iDiD on tunnettu helppokäyttöisyydestään ja monipuolisuudestaan. Käyttäjät voivat rikastaa teksti-, kuva- ja videosisältöjään esimerkiksi HTML-elementeillä. Leppäkoski Groupin infonäytössä näkyy muun muassa Ylen uutissyöte, nimipäivätiedotus sekä tapahtumalaskureita. HTML-elementtien lisäksi monipuoliset integraatiot (esim. aikataulut, ruokalistat, uutissyötteet ja säätiedot) sekä connectorit (esim. Timmi, SharePoint, Yammer, Twitter, RSS) mahdollistavat tiedon hyödyntämisen suoraan yrityksen omista viestintäkanavista.

LISÄTIETOJA

Finnsat Oy on apunasi infonäyttöjen käyttöönotossa ja käyttöön liittyvissä kysymyksissä. Ota rohkeasti yhteyttä.

Jarkko Kankaanpää

Jarkko Kankaanpää

toimitusjohtaja
Puhelin: 0207 420 148
Sposti: jarkko.kankaanpaa@finnsat.fi

 


Ostoskorisi on tyhjä